Mój sposób na naukę

środa, 7 maja 2014



Hejka kochani :) Sporo osób pyta się mnie, jak się uczę, więc tym postem postanowiłam zebrać wszystko w całość. Na moim starym blogu pisałam już coś o moim sposobie na naukę, ale poprosiliście, żebym jeszcze raz opublikowała coś takiego :) Mam nadzieję, że ten post będzie dużo dokładniejszy od tamtego i że ostatecznie rozwieję Wasze wątpliwości. Miałabym ogromną satysfakcję, gdyby mój sposób przypadł komuś do gustu i zastosowalibyście go w praktyce.
Let's start!


Część z Was doskonale wie, jak ważna jest dla mnie estetyka. Swoje zeszyty staram się prowadzić starannie, by wszystko było jasne i przejrzyste.
Ucząc się, zawsze robię notatki. Nie umiałabym się nauczyć wprost z książki! Z podręcznika i zeszytu wybieram najważniejsze rzeczy (głównie te pisane grubą czcionką) i przepisuję je na swoją kartkę. Każde pojęcie, data lub kluczowe słowo musi być podkreślone na kolorowo. Dzięki temu angażujemy różne obszary naszego mózgu, co przyspiesza zapamiętywanie. Poza tym, uczenie się z własnoręcznie zapisanych, kolorowych notatek jest dużo przyjemniejsze! :)


Sposób na słówka

Każdy z nas w szkole uczy się co najmniej jednego języka obcego. Niektórym wchodzą one to głowy łatwo i przyjemnie, ale część z nas ma z nimi spory kłopot! Ja uczę się angielskiego i niemieckiego, z którymi nie mam problemów. Wiadomo, że na tym poziomie edukacji poznajemy całą masę nowych słówek. Jak się z nimi uporać? Najlepszym sposobem dla mnie jest robienie tkz."mapek myśli". W chmurce piszemy słowo klucz (np. environment-środowisko) i potem robimy strzałki do pojęć z nim związanych (np. flower-kwiat).
Dzięki temu słówka zostaną nam dłużej w pamięci, bo będziemy umieli je łączyć. Jeżeli ktoś chciałby  naprawdę umieć władać językami obcymi, to dobrze jest się uczyć kilku nowych słówek dziennie i je powtarzać. To lepszy sposób na ich utrwalenie, niż nauka dzień przed sprawdzianem i wyrzucenie ich z pamięci dzień po nim.
A co gdy za nic nie możemy zapamiętać danego słówka? Wtedy polecam pisać je na karteczkach i poprzyklejać w widocznym miejscu!

Jak polepszyć swoją pamięć?
Teraz, gdy musimy zwracać większą uwagę na naukę bo koniec roku zbliża się wielkimi krokami, szczególnie jest nam potrzebna pamięć. Kilku moich znajomych chodziło/chodzi do szkoły pamięci, jednak z ich doświadczenia wiem, że to nie pomaga za dużo! Moim sposobem jest..jedzenie orzechów! Bardzo proste, ale i jak skuteczne. Jem je już od dłuższego czasu, w zasadzie odkąd pamiętam i uważam, że moja pamięć jest w spoko stanie :) Nauka nie sprawia mi większych problemów, bo wygląda ona tak, że robię notatki, raz je przeczytam, trochę pomyślę, przeanalizuję i..już wszystko pamiętam!

Poza tym, często przy nauce głodnieję. Wolę więc sięgnąć po jakieś owocki czy właśnie orzechy, niż po batona lub czipsy!

W odpowiedzi na pytanie z mojego aska: nie uczę się przy muzyce, bo bardziej skupiam się na tekście piosenki niż na danym temacie :)

Tak wygląda cała moja nauka, Mam nadzieję, że post okazał się pożyteczny :)!
Jak macie jeszcze jakieś pytania to piszcie w komentarzu, na pewno odpowiem.


Zauroczył mnie pewien cytat- "I don't love studying. I hate studying. I like learning. Learning is beautiful."

a jakie Wy macie sposoby na naukę? :)

31 komentarzy:

  1. Świetny ten wpis i takie super zdjęcia ,obserwuje i Zapraszam http://malinoweciernie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nice :) az sie chce wrocic do szkoly I od nowa zaczac uczyc ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, a my to najchętniej już skończylibyśmy szkołę :D

      Usuń
  3. Ucze sie podobnie jak ty :) mnie denerwuja takie pobazgrolone zeszyty. xd kiedyś pisałam sobie notatki, ale teraz robię to rzadziej. Najczęście podkreślam co najważniejsze, a termin do tego zaznaczam kolorowymi karteczkami zeby potem je odkleic i sprzedac w wakacje podrecznik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ło to naprawdę podziwiam, mi nie wchodzi do głowy nic z podręczników :D

      Usuń
  4. Mój proces nauki wygląda bardzo podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. słówek uczę się na fiszkach ;) polecam również robienie własnych notatek i mapek myśli. Pomaga!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja wszystko przepisuję na osobne kartki i jakoś mi wchodzi to do głowy ;D Świetny cytat!

    Pozdrawiam ♥
    Mój blog [KLIIK]

    OdpowiedzUsuń
  7. ja niestety nie mam ani jednego;/


    ps. a u mnie? NEON GREEN na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post :)
    Obserwuję <3
    Śliczny wygląd bloga *_*

    anaa-blog2.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja tak samo jak ty, nie potrafię uczyć się prosto z książki i zawsze robię sobie notatki do mojego zeszytu :) Bardzo fajny post, przydatny ^^
    Obserwuję i pozdrawiam :)
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam podobne sposoby na naukę, jednak ja wybieram ten najprostszy i uczę się po prostu z podręcznika. Czasami przepisywanie tych najważniejszych informacji to dla mnie strata czasu. Z zapamiętywaniem słówek również mam taki sposób. :)

    http://enjoyyourlifee.blogspot.com/
    Zapraszam do lajkowania: https://www.facebook.com/pages/Enjoy-your-life/255284067989286?ref=hl

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie internet zaspokaja nudę ;D


    ~ zapraszam do mnie ~
    niktniewidzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam podobny sposób :)
    Poklikasz w banner sheinside u mnie?
    http://jagodzianka2002.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post! Zaznaczanie tekstów kolorowymi mazakami to naprawdę przydatna rzecz! Szczególnie jesli jest sie wzrokowcem :)

    www.worldwithmary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. That's so cool! :)


    Hello there! Please visit my blog too and if you liked it, follow me and let's keep in touch. I'd love to hear something from you. Hope to see you there! :)
    cielofernando.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam podobne sposoby na naukę, ale czasami o nich zapominam ;/ Świetna notka i w ogóle blog, obserwuję również! :*

    http://yellanguage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny post ♥
    mam małą prośbę, mogłabyś poklikać w linki pod ubraniami, chętnie się odwdzięczę tylko napisz w komentarzu, że już to zrobiłaś :)
    ♥KLIK♥

    Z góry dziękuję ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny post! Mam podobne sposoby na naukę. :)
    Na moim blogu pojawił się post o tym samym tytule.
    Zapraszam: jozeefinka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. ja zamiast łupać orzechy obsesyjnie jem jabłka podczas nauki :D
    też w gimnazjum korzystałam z takiego sposobu na słówka ;-)
    bardzo ciekawy blog. obserwuje.
    jak-wloczykij.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. ja mam tak jak ty :)

    z wielką chęcią obserwuję i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne sposoby, skorzystam z tych rad ;D
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja uczę się pisząc :33

    http://oli-olli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Super blog! <3
    Świetne posty, naprawdę <3

    wspólna obserwacja? ;-*
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Super sposoby :)

    Zapraszam do mnie: kindziamindziaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja przepisuję do przeznaczonego zeszytu ale oczywiście notatki są kolorowe. Do języków obcych i historii wykorzystuję fiszki. Zapraszam: http://www.zpasjadokoni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Ładny i ciekawy blog oraz zdjęcia.
    Zapraszam: http://marzenczas.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. uczysz się z lekcji na lekcję ?

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest motywacją do dalszego pisania!
Jeżeli blog Ci się podoba, to zaobserwuj, a jeśli spodoba mi się Twój- na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia