Ale Meksyk!

środa, 18 czerwca 2014

Wakacje za pasem, w końcu wszystkie sprawy szkolne są zakończone, oceny wystawione i można wypoczywać! Czasu wolnego mam teraz sporo, dlatego chciałam pisać do Was dużo częściej, niestety miałam małe problemy techniczne- na szczęście wszystko wróciło do normy i mam nadzieję, że tak już zostanie.
Z racji tego, że jestem niejadkiem, a w kuchni jeszcze ostatnio czułam się jak słoń w składzie porcelany, postanowiłam trochę poeksperymentować. Na pierwszy ogień poszła kuchnia meksykańska, a dokładniej bardzo proste do wykonania danie-quesadilla. Do niego wybrałam sos salsę, gdyż uwielbiam ostry smak :)


Do przygotowania sosu potrzebujemy:
-pomidora
-czosnku ( może być w tradycyjnej postaci lub w proszku)
-cebuli
-oliwy (łyżeczka-dwie)
-chilli
-soli i pieprzu

Pomidor kroimy w cząstki, oddzielamy skórkę od miąższu i przekładamy do miseczki. Gnieciemy widelcem, następnie dodajemy pokrojoną w kosteczkę cebulę oraz czosnek. Całość przelewamy do rondelka, gotujemy na małym ogniu, ciągle mieszając, dodajemy chilli (wedle gustu), oliwę oraz sól i pieprz.
Sos salsa gotowy! :)




Quesadillę, jak już wspominałam, jest bardzo prosto wykonać. W sam raz dla kogoś, kto dopiero zaczyna stawiać pierwsze kroki w kuchni lub ma mało czasu na przygotowanie czegoś smacznego :)

Potrzebujemy:
-tortilli (można kupić gotowe, lub wykonać samemu)
- sera
- szynki
- kukurydzy

Zawartość to tak naprawdę kwestia indywidualna, można dodać dowolne warzywa, czy mięso wedle gustu. Niezbędnym składnikiem jest jednak ser :)



Ja swoją quesadillę zapiekałam w mikrofali (1,5min) ale można to również zrobić w piekarniku lub na patelni.
Następnie kroimy w trójkąty i...voila! Nasze danie jest gotowe :)




Znacie jakieś fajne przepisy? Chętnie wypróbuję! :)

5 komentarzy:

  1. Ale to świetnie wygląda,z chęcią bym coś takiego zjadła :)

    http://malinoweciernie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, aż mi się jeść zachciało ;>
    werr-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, cudownie wygląda ! *.*
    http://truefriendsjw.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda naprawdę smacznie i jak się okazuje jest to bardzo prosty przepis! Myślę, że spróbuję zrobić ją, chociaż nie jestem zbytnio doświadczoną kucharką :D

    http://inspire-someone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. A w czym opiekałaś ,żeby się serek roztopił? :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest motywacją do dalszego pisania!
Jeżeli blog Ci się podoba, to zaobserwuj, a jeśli spodoba mi się Twój- na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia