Co dalej, czyli o stereotypowym myśleniu gimnazjalistów.

piątek, 20 czerwca 2014


Bardzo duża część z Was po wakacjach zawita w nowej szkole. Kończąc gimnazjum kończymy pewien etap naszego życia, ale jednocześnie otwieramy kolejny. Dlatego tak ważny jest wybór nowej placówki, w której spędzimy co najmniej trzy następne lata!


Już kilka miesięcy wcześniej odbywały się dni otwarte, przychodzili przedstawiciele szkół, aby poinformować nas o plusach nauki w ich liceach czy technikach. Wypytywaliśmy starszych znajomych o poziom nauczania, nauczycieli, atmosferę panującą w danej szkole. W końcu przyszedł czas na podjęcie decyzji, która będzie miała znaczący wpływ na resztę życia.
Powszechnie jednak panuje przekonanie:
technikum wybierają nieuki, lenie bez życiowego celu czy chęci do podjęcia godnej pracy w przyszłości
liceum natomiast jest dla osób ambitnych, pracowitych no i w ogóle bezproblemowych uczniów

Nie lubię stereotypowego myślenia, nie szufladkuję ludzi czy miejsc według starannie określonych kategorii.
Sama jeszcze niedawno oburzałam się na myśl, że mogłabym iść do technikum, ale postanowiłam bardziej zagłębić się w temat.




Nauka w liceum trwa 3 lata, czyli o rok krócej niż w technikum. Po jej ukończeniu mamy w kieszeni maturę i w większości otwartą drogę na dowolną uczelnię. Technikum również daje nam maturę ale też zawód w ręku, no i nie przekreśla studiów.
Dlatego uważam, że powinniśmy skończyć z tym głupim stereotypem i wybrać szkołę odpowiednią do naszych możliwości i planu na przyszłość, a nie zważać na to, co mówią ludzie.
Jeżeli ktoś już dziś wie, że chce być prawnikiem, czy nauczycielem, to wiadomo, że pójdzie do liceum. Ale jeśli nie mamy jeszcze precyzyjnie określonej drogi, może warto wybrać się do technikum i mieć gotowy fach w ręku?



Post pojawia się właśnie teraz, bo dostaliśmy wyniki egzaminu i mamy kilka dni na zmienienie naszych preferencji. Mam nadzieję, że jesteście z nich zadowoleni, choć wiem, że niektórym poszły one zaskakująco słabo i są zmuszeni wybrać inne szkoły, niż te, które planowali. Ja osobiście jestem w miarę zadowolona, bo miałam trzy 100%, choć zawiódł mnie wynik z matematyki! No cóż, wybrałam profil angielski w Liceum Chełmońskim, dlatego orłem z matmy być nie muszę! :)
Na wnikliwe analizowanie profili i szkół przez tegorocznych trzecioklasistów jest już za późno, ale pierwsze i drugie klasy mają jeszcze trochę czasu :) Dlatego polecam chodzić na wszystkie dni otwarte i pytać, pytać, pytać! To nie boli, a dzięki temu dowiadujemy się coraz więcej o potencjalnej nowej szkole.



sweter- sh
szorty- H&M
kolczyki- pepco
plecak- nike

A Wy wybraliście lo czy technikum? A może taki wybór dopiero przed Wami? Piszcie! :)

16 komentarzy:

  1. Swietnie to napisalas,ja w tym roku mialam wybrac sobie jakas szkole i zdecydowalam sie jednak na liceum,ale nie mam nic do technikum

    Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru :) ♥
    http://malinoweciernie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wybrałam lo ;) jakoś nie widzę się w technikum : ) nie znam jeszcze moich wyników, bo niestety nie mogę się zalogować :((

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej !
    Masz bardzo ciekawy blog. Chciałam Cie zaprosić na mój blog. Jeśli tylko chcesz możemy dodać się do obserwowanych. Pozdrawiam http://jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  4. fajnie, że piszesz to do ludzi z technikum albo lo, ale szkoda, że o zawodówce zapomniałas..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie pisze DO ludzi z lo ani z technikum, tylko do gimnazjalistów, czytaj uważnie :)

      Usuń
  5. ja mam ten wybór jeszcze przed sobą. Ale już zastanawiam się w jakim kierunku iść..
    http://emotions-written-on-carts.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lepiej wcześniej o tym pomyśleć niż później na ostatnią chwilę ;)

      Usuń
  6. Za rok muszę podjąć ten wybór, jednak już teraz myślę co chcę dalej robić.
    Sama nie wiem. Wydaje mi się, że technikum jest o wiele lepsze, bo mamy prawie to samo co uczniowie liceum..
    http://werr-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. obys wybrala jak najlepiej <3
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem aktualnie w LO i trochę żałuję, że nie poszłam do tech, jednak czasu nie cofnę ;)

    takeiteasy-a.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jeszcze do niedawna byłam przekonana co do liceum, teraz zaczynam rozważać opcję technikum... Ale mam jeszcze czas na decyzję.:)
    http://nicolee-blogs.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja wybrałam liceum, bo nie jestem do końca pewna co chce robić w przyszłości, ale na 100% chce i tak iść potem na studia. W technikum stawiają największy nacisk na zawód, a ja wolę się skupić tylko na jednej rzeczy, czyli maturze.

    lusiaa-lusiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. O jaka ty jesteś śliczna!!! :O

    emilkiblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Polecasz jakiś second hand w swoim mieście? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Prawa jest taka, że wszyscy uważają, że to w LO jest więcej nauki- bzdura !
    Sama chodzę do LO, mam tylko 11 przedmiotów z czego uczyć się muszę tylko 5 ( przedmioty maturalne), a w technikum ludzie oprócz przedmiotów maturalnych, muszą się uczyć przedmiotów zawodowych, bo zaraz po maturach w czerwcu mają egzaminy zawodowe. Więc to, że w LO się więcej uczysz jest największą bzdurą ever !

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest motywacją do dalszego pisania!
Jeżeli blog Ci się podoba, to zaobserwuj, a jeśli spodoba mi się Twój- na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia