To take care of someone

poniedziałek, 11 sierpnia 2014

"Pamiętaj, żeby dbać o tych, którzy dbają o Ciebie"


Niecała minuta wystarczyła, by zamienić moje kamienne serce w ciepły, ludzki organ. Niecałe sześćdziesiąt sekund zajęło moim oczom wyprodukowanie łez, które jak groch płynęły mi po policzkach. A to wszystko za sprawą trzyminutowego klipu, który mną wstrząsnął. Tajlandzka reklama opowiadająca o dziewczynie opiekującej się głuchoniemym ojcem, dla którego jest całym światem. Ona jednak wstydzi się niepełnosprawności taty. Marzy, by był kimś lepszym, by mógł ją rozumieć, wysłuchiwać jej nadzieje, obawy, pragnie kogoś, kto będzie do niej mówić i ją zrozumie. W całej tej sytuacji, nie widzi tego, że jej tata dokłada wszelkich sił, by dać jej najlepsze, co ma. Każdego dnia okazuje jej bezgraniczną miłość, odwożąć do szkoły, czy pokazując przy posiłku, aby więcej jadła, żeby miała więcej siły i mogła dobrze się rozwijać. Przeprasza ją za to, że jest głuchoniemy, a w dniu urodzin córki, cieszy się tak bardzo, że mówi o tym obcym osobom, zamawia tort i przygotowuje stół. Gdy okazuje się, że dziewczyna chce popełnić samobójstwo, jest zrozpaczony, ile sił pędzi do szpitala i błaga lekarzy, by nie pozwolili, żeby jego ukochanej córeczce stało się coś złego. Jest gotowy oddać wszystko, cały swój majątek, dom, samochód. Dla swego dziecka poniósł największą ofiarę- oddając krew, oddał za nią życie.
Obejrzyj filmik.


Ta reklama ukazuje, jak bardzo jesteśmy zaślepieni dążeniem do tego, co mają inni. Nie doceniamy tego, co mamy my, myśląc, że życie kogoś innego jest idealne, bez wad, że wszystko, co oni mają jest lepsze. Wstydzimy się rodziny, wypieramy się ludzi, którzy nas bezgranicznie kochają tylko dlatego, że mają pewne dysfunkcje, którym nawet nie są winni. Codziennie okazują nam miłość, a my odwracamy się do nich plecami. Cały czas chcemy więcej i więcej, zapominając o prawdziwych wartościach.
Za każdym razem, gdy słyszę "moja stara to..", "mój stary tamto.." zalewa mnie krew, bo gdzie szacunek to osób, które bez wahania oddałyby za Ciebie życie? To Rodzice dali nam życie, wychowują nas, urabiają sobie ręce, tylko po to, żebyśmy mogli kupić sobie kolejną parę markowych butów. Dają nam pokłady miłości i troski, które my odtrącamy, "żeby nie było siary".

Nie ma idealnego rodzica, ale rodzic zawsze będzie kochał idealnie.



I wiecie, wcale nie chodzi mi tu tylko o rodziców. W naszym życiu na pewno jest więcej osób, które się o nas troszczą, a my ich nie zauważamy. Może jest ktoś, kto chciałby się z Tobą zaprzyjaźnić, ale jest zbyt nieśmiały, by podejść i po prostu porozmawiać. Jego troska może się przejawiać w czymś innym- chociażby pożyczeniu zeszytu, czy poczęstowaniu ciastkiem. Miłość wcale nie musi być głośna, nie trzeba codziennie powtarzać jak mantrę dwóch magicznych wyrazów: "kocham Cię". Wystarczy, by była wyrażona przez czyny, które krzyczą znacznie głośniej od słów.

Dbajmy o tych, którzy dbają o nas.

8 komentarzy:

  1. Czasem miłości brakuje, lecz moim zdaniem wystarczy tylko się szanować i wtedy będzie dobrze.

    https://www.facebook.com/bartsdaily
    http://bartsdaily.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Doceniam każdą osobę, która kieruje w moją stronę choć trochę życzliwości. Staram się zawsze odwzajemniać pomoc, którą mnie ktoś obdarza.
    http://nutellaax.blogspot.com/ ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku, jaka piękna reklama...:'( jakby zamiast tych beznadziejnych reklam leciały własnie takie, pokazujące coś madrego reklamy...
    Takimi osobami są np. nasi rodzice, którzy robią wszystko by nas chronić a my nie zawsze jesteśmy im wdzięczni...
    świetny post! <3

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się jak najbardziej . Dbajmy o tych , którzy nas kochają i o nas dbają; )

    http://madeandleine.blogspot.com/
    Zapraszam do obserwowania ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. popłakałam się gdy zaczęłam oglądać ten filmik. :(
    to prawda, niektórzy nie doceniają tego co mają.
    gdy słyszę, jak mój kolega zaczyna "moja stara..." to mam ochotę walnąć go z liścia. -,- zero szacunku.
    bardzo ciekawy post.
    obserwuje ;)
    http://wercziandweeerczi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. ładny uśmiech :)

    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Hello Natalie! Hope you're having a great day.
    I'm having a designer pouch giveaway going on, be sure to join! Go and check it out! :)

    xxx MODEmoiselle

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest motywacją do dalszego pisania!
Jeżeli blog Ci się podoba, to zaobserwuj, a jeśli spodoba mi się Twój- na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia