Mój sposób na geografię

wtorek, 23 września 2014


Jesień od samego początku daje nam w kość! Cały czas leje, bardzo szybko się ściemnia, a po obudzeniu się rano wita nas szara, ponura rzeczywistość. Mam nadzieję, że taka aura wkrótce minie i będziemy mogli cieszyć się piękną, złotą jesienią :)
Czas płynie tak niewyobrażalnie szybko! Dni przeciekają mi przez palce, a ja rozpaczliwie usiłuję je uchwycić i zatrzymać. Chcę, żeby to wszystko się już unormowało, żeby mój organizm wreszcie się obudził i wrócił do normalnego cyklu szkolnego.
Co do szkoły, to już mam za sobą pierwsze kartkówki. W piątek czeka mnie kolejna- z wszystkich państw, stolic i ich położenia na mapie. Nie jestem w tym odosobniona, moi znajomi również zgłebiają swoją geograficzną wiedzę, dlatego postanowiłam się podzielić moimi sposobami na szybkie zapamiętanie trudnych nazw :)


Ameryki nie odkryję, twierdząc, że kolory mają ogromny wpływ na jakość i szybkość nauki. Tak, jak w każdym innym przypadku, geografii nie umiem uczyć się z książek! To po prostu dla mnie niewykonalne, haha. Dlatego wydrukowałam sobie konturowe mapki poszczególnych kontynentów i sama zaznaczałam państwa i ich stolice. Dokładnie to samo możecie robić, gdy uczycie się krain geograficznych, rzek czy jezior. Taki sposób jest o wiele efektowniejszy i przyjemniejszy! Można powrócić myślami do dzieciństwa podczas kolorowania terytorium krajów. Uwaga..tylko nie wyjedźcie za linię :)


Moim drugim sposobem jest ściągnięcie pomocniczych aplikacji. Ten pomysł podrzucił mi kolega i muszę przyznać, że w stu procentach się sprawdza. W ciągu dnia często nie mam czasu ani wystarczająco silnej woli, by przysiąść do mapek, dlatego wieczorem biorę do ręki tablet, kładę się w cieplutkim łóżku i zaczynam grę. W sklepie play jest mnóstwo aplikacji, które ułatwią i umilą nam naukę. Trzeba tylko chcieć z tego skorzystać :)


Mam cichą nadzieję, że nie zostawię geografii na ostatnią chwilę. Znam siebie i niestety może być z tym problem! A nauczenie się każdego państwa i stolicy na świecie wraz z położeniem wymaga troszkę więcej czasu niż wieczór przed kartkówką. Dlatego trzymajcie za mnie kciuki, liczę na Was :D
A może macie jakieś sposoby na naukę geografii? Podzielcie się w komentarzach! :)

20 komentarzy:

  1. Jestem na rozszerzonej geografii i w sumie mi nauka sprawia przyjemność jeśli chodzi akurat o geo, państwa i stolice już dawno weszły mi do głowy z łatwoscią, teraz męczę obiekty geograficzne.
    http://nutellaax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Super rada ! Na pewno skorzystam, bo akurat teraz bierzemy tego typu tematy z geografii .
    http://gabrielasiwiec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Na szczęście już skończyłam szkołę i nie muszę się uczyć geografii :P Nigdy nie lubiłam tego przedmiotu :D Pozdrawiam serdecznie!

    klaudr.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jeszcze takiego zadania nie miałam, ale myślę, że aktualnie znam stolice państw i ich położenie na tyle, że moja nauka nie musiałaby długo trwać :) Powodzenia!
    Mogłabym prosić o kliknięcie w link w nowym poście? Z góry dziękuję ♥
    xoxo
    chudabaza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Też miałam takie ćwiczenia z mapką, ja robiłam podobnie jak Ty zaznaczałam na kolorowo ważne informacje :)
    whitepulery.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja lubię geografię i nauka jej przychodzi mi dość łatwo :)
    Skorzystam jednak z różnych aplikacji na telefon, to świetny pomysł ^^

    Pozdrawiam
    kikaa-blog.blogspot.com - kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo świetne sposoby :)

    obserwujemy?
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten pomysł z aplikacjami jest bardzo dobry
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nauka geografii przychodzi mi dość łatwo. Nie mam opatentowanego sposobu na szybką naukę. Po prostu czytam i już umiem.
    http://antenaaa-atena.blogspot.com/2014/09/things-that-make-me-happy-person.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Super notka :) Ja już jestem na studiach ale na turystyce, więc się przyda!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jeszcze nie mam geografii, ale zapamiętam na przyszłość! ;)
    http://jagodzianka2002.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeju jestes moim mistrzem haha szukalam od dawna jakiegos sposobu a aplikacje u mnie napewno zagoszcza :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja tylko uczylam się stolic Europy, więc podziwiam, a teraz już nie mam geografii, a przyrodę :)
    ★ blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Geografia to mój ulubiony przedmiot ścisły. Dla mnie jest po prostu przyjemna, prosta i lekka :D
    a zakreślaczy to używam do nauki wszystkich przedmiotów! Z nimi naprawdę łatwiej się zapamiętuje :)

    mój blog- ultradefensless

    OdpowiedzUsuń
  15. Już w przyszłym roku będę miała 45 min geografi przez cały rok :C W tym roku mam przyrodę i tam trochę geografii,ale rady przydatne :) W przyszłym roku skorzystam! :D


    http://julajulia.blogspot.com/-A tu-Mój blog-Zapraszam-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  16. Na geografię, a takze na pp polecam po prostu ściągi.
    Pozdrawiam, prof. Agnieszka P.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja uwielbiam geografię- jeden z moich ulubionych przedmiotów! :))

    OdpowiedzUsuń
  18. kocham geografię ale mam straszną nauczycielkę :c

    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem na rozszerzonej geografii, mało tego na kierunku: technik obsługi turystycznej.
    Więc wiedza geograficzna towarzyszy mi na każdym kroku.
    Podobnie jak Ty używam mnóstwa kolorów aby lepiej się uczyło :)

    http://aness1996-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest motywacją do dalszego pisania!
Jeżeli blog Ci się podoba, to zaobserwuj, a jeśli spodoba mi się Twój- na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia