Jak dokonać prawidłowego wyboru?

niedziela, 8 marca 2015


Ósmy marca wreszcie do nas przybył, niosąc ze sobą ciepłe promyki wiosennego słoneczka. I choć dzisiaj post nie o tym, zdjęcia lekko nawiązują do kobiecej tematyki. Korzystając z okazji, życzę każdej Czytelniczce dużo sił i energii, bo współczesna kobieta musi łączyć wiele ról naraz. Samozaparcia i determinacji w dążeniu do celów oraz męskiego ramienia, które wesprze w trudnych chwilach. Bądźcie piękne, niezależne i samodzielne! :)

Wracając do właściwej tematyki- ostatnio siedząc na lekcji, nasunął mi się pewien pomysł na posta. Wielkimi krokami zbliża się kwiecień, co dla wszystkich trzeciogimnazjalistów oznacza jedno -egzamin! W kolejce czeka również majowa matura.. Obydwa sprawdziany umiejętności każą nam udzielić odpowiedzi na pytanie 'co dalej?' 
Na jaki profil chcę iść, jaką szkołę wybrać, do jakiego miasta złożyć papiery na studia i w końcu to najważniejsze- co chcę robić w życiu?
Miażdżąca przewaga młodych ludzi, bazując na własnej obserwacji znajomych czy opiniach w internecie, nie zna odpowiedzi na co najmniej połowę wyżej postawionych pytań. Tak czy owak, jakąś decyzję muszą podjąć. Wpadłam więc na pomysł napisania tego posta, z nadzieją, że komuś on pomoże, choćby w najmniejszym stopniu :)

1. Spisz swoje mocne strony

Nawet jeśli w pierwszej chwili nic konkretnego nie przychodzi Ci do głowy, nie poddawaj się! Każdy ma jakieś unikatowe cechy, które go wyróżniają na tle grupy. Jesteś otwarty i miły, a znajomi zawsze zwracają się do Ciebie po poradę? Świetnie! A może ktoś ostatnio pochwalił Twoje znakomite zorganizowanie? Wypisz wszystkie dobre cechy, którymi mógłbyś się opisać, nawet jeśli pozornie są to drobnostki.

2. Pora na rachunek sumienia- wady
Równie ważne co zalety, są także wady. Bądź wobec siebie uczciwy i zapisz wszystkie Twoje słabe strony i niedoskonałości. Nie chodzi mi tutaj aby popadać w kompleksy, absolutnie! Trzeba natomiast przyjąć do wiadomości, że nie można robić wszystkiego perfekcyjnie. Są osoby, którym z łatwością przychodzi nauka historii, jednak nienawidzą matematyki. To normalne- gdyby wszyscy mieli te same umiejętności, na świecie istniałaby połowa zawodów. 


3. Dokładnie przejrzyj wymagania i ofertę wybranych szkół
Na stronie każdej szkoły powinny być zamieszczone informacje na temat profili oraz zasad rekrutacji. Warto odpowiednio wcześniej zapoznać się z ofertą placówki, którą jesteśmy zainteresowani, żeby nie podejmować decyzji na ostatnią chwilę. Dzięki temu będziemy też wiedzieli, na jakie przedmioty mamy zwrócić szczególną uwagę. 
Według mnie najgorsze, co można zrobić, to iść na zupełnie nieinteresujący nas profil czy szkołę ze względu na znajomych. Kontakty towarzyskie przy odrobinie chęci można  z powodzeniem utrzymywać poza miejscem nauki, więc nie ma sensu tracić trzech lat (lub więcej) ucząc się tych przedmiotów, których nie lubimy. Pamiętajmy też, że wybór, którego teraz dokonamy może zaważyć na dalszych losach naszego życia.

4. Nie bój się pytać
Idąc do nowej szkoły, normalne jest mieć wątpliwości i mnóstwo pytań w głowie. Dlatego warto rozwiać swoje wątpliwości, po prostu pytając. Zagadnij nauczyciela pracującego w danej placówce, uczniów czy absolwentów. Na pewno chętnie podzielą się swoim doświadczeniem i opinią! A Tobie przynajmniej część pytań nie będzie już zaprzątać głowy :)

Co jeśli wybór okaże się zły?
Mając naście lat, często wydaje nam się, że nie ma rzeczy niemożliwych! Idziemy na profil matematyczny, choć poprzednią szkołę ukończyliśmy ze słabą dwójką z tego przedmiotu. Nagle trafiamy do klasy z pięcioma godzinami matmy w tygodniu i okazuje się, że..nie dajemy rady! Co wtedy? Nie ma sensu męczyć się w klasie o tym nachyleniu, tylko dlatego, że nie chcesz wyjść na 'słabiaka'. To Ty podejmujesz decyzję i tylko Twoje możliwości i zainteresowania się liczą. Wybór trzeba wielokrotnie przemyśleć, ale przecież każdy ma prawo się pomylić. Ważne jest, aby odpowiednio wcześnie zauważyć, że decyzja, którą podjęliśmy, może nie była dla nas najlepsza.



Trzymam kciuki, aby wybory przez Was podjęte były tylko tymi trafnymi :)
Mam jeszcze gorącą prośbę- moglibyście kliknąć tutaj ? Z góry dzięki, bardzo mi pomożecie!


Podjęliście już wybór czy to dopiero przed Wami?

33 komentarze:

  1. Mimo tego, ja nadal nie wiem co dalej:( ale licze na pomoc mamy w wyborze liceum. :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam na rozdanie
    Darunia-dusiunia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wybór szkoły średniej ma ogromne znaczenie dla naszej przyszłości. Wiem to dopiero teraz, gdy już jest za późno, bo za dwa miesiące mam maturę. ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mogłabyś powiedzieć gdzie kupiłaś zegarek?:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lovely pictures!
    xx
    www.theblackblush.blogspot.pt

    OdpowiedzUsuń
  6. ja na wybór mam jeszcze rok, ale wiem, że to minie i to bardzo szybko, więc trochę się martwię :/ jednak poradnik na pewno przydatny
    plainess[klik]

    OdpowiedzUsuń
  7. Powiem szczerze, że twój post bardzo mi pomógł. Od daaaawna zastanawiam się do jakiej szkoły pójdę i nie jest to łatwy wybór.
    World reflected in the mirror
    Obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie wybór szkoły średniej to był koszmar, bo w końcu będąc w gimnazjum mało kto myślał o swojej przyszłości. Zazwyczaj jest to szybki wybór, albo idzie się tam gdzie znajomi :D Ze studiami jest już łatwiej, bo mamy większy zarys tego, co nas interesuje.

    Ale życzę powodzenia przy wyborze ! :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie! Jeszcze troszkę i trzeba podjąć decyzję ;/
    Ja na szczęście mam już wybraną szkołę lecz profil nie jest jeszcze do końca mi znany, ale myślę że wybiorę jeszcze przed egzaminami :)
    Piękne zdjęcia :)
    http://variouseverything.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja na wybór mam jeszcze dwa lata, ale mniej-więcej wiem do jakiej szkoły chciałabym pójść po gimnazjum :)

    http://lentille-s.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nas czeka teraz jedynie wybór odpowiedniej uczelni i przygotowania do matury. Ciekawy co z tego wyjdzie! Ciekawy post, motywujący do działania! Buziaki, Karolina i Sandra

    www.thesisterzone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. post napisałaś genialny ;) ja już dawno wybór mam za sobą ale twoje rady nie jednej osobie się przydadzą http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja dalej nie wiem gdzie iść dalej do szkoły, to bardzo trudny wybór..
    MÓJ BLOG - KLIKNIJ :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Poszłam do biochem i żałuję :( wybór szkoły ma duże znaczenie !

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjny post, piękne zdjęcia ♥

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ! ♥
    http://bitwa-na-kosmetyki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Osobiście też muszę wybrać szkolę, a Twój post bardzo mi pomógł. Dziękuję! :) Piękne zdjęcia, luźne ujęcia, a bardzo fajne. :)

    Pozdrawiam,
    ohvictorria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Współczuje trzecioklasistom,tego wyboru,ale sama za rok też będę musiała podjąć jakąś decyzje ;/ Bardzo fajny,pomocny post !

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo przydatny post ^^! Ja wybierać szkołę będę dopiero za rok, ale już zaczynam się zastanawiać, i komletnie nic nie przychodzi mi do głowy. Mam nadzieję, że twoje rady mi pomogą :)
    Pozdrawiam :D
    Mój Blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem w trzeciej gimnazjum, zrobiłam wszystko z listy, ale niestety nic mi nie pomaga. Jestem tak niezdecydowana, sama nie wiem co robić! Najważniejsze to dobrze napisać egzamin :)

    PLF blog <--- ZAPRASZAM! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja jestem obecnie w trzeciej gim. i przede mną staje wybór nowej szkoły. Zastanawiam się nad technikum organizacji reklamy, albo liceum dziennikarsko-medialnym... Ale raczej wybiorę technikum, bo po tym przynajmniej coś się ma i można pracować, a po liceum TRZEBA iść na studia. A jak wiadomo za kilka lat cała Polska będzie pełna studentów, a nie będzie rąk do pracy.

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. wspaniały post bardzo mnie zmotywował c: obserwuję!
    ps. ja miałam i mam taki problem..nawet sama nie
    wiem.interesuję się tyloma dziedzinami..
    Mój blog klik

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobrze, że mam te wybory już za sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne zdjęcia! Pomocne rady za kilka LAT skorzystam z pewnością. :)


    gabriela-moments.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo pomocne rady!

    Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam :)
    another-view-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo fajny post, u mnie teraz pojawia się ten wybór ;/
    Obserwuje i zapraszam do mnie.
    palosdela.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny post!! Może wspólna obserwacja?:)
    http://seven-heaven-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. -------------> http://amiliaza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Post bardzo przydatny chociaż ja szkołę już wybrałam :) Są to ciężkie chwile dla każdego i nie ma co ukrywać, zależy od tego wiele, wiele naszego życia. Ja proponuję jeszcze pomyśleć co sprawia nam przyjemność i po prostu samemu sobie odpowiedzieć czy chcemy i czy warto :)

    izilleys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Przydatne rady, na pewno z nich skorzystam. Na razie mam z głowy wybór liceum, ale za 2 lata matura, więc będzie warto do nich wrócić :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  30. Przydatne sposoby, ja na szczęście mam jeszcze troszkę czasu do namysłu, ale już staram się podjąć jakąś wstępną decyzję :)


    Zapraszam na wiosenny konkurs:♥KLIK♥ - do wygrania ciekawe nagrody!

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja też muszę zdecydować w tym roku do jakiej szkoły średniej pójść. Waham się nad liceum a technikum ale raczej wybiore to pierwsze bo chce mieć zawód.

    zyjewmoimwlasnymswiecie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest motywacją do dalszego pisania!
Jeżeli blog Ci się podoba, to zaobserwuj, a jeśli spodoba mi się Twój- na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia