Jak się pakować? Wakacyjny mini poradnik.

piątek, 31 lipca 2015


Zawsze, będąc na lotnisku, wzbudzały we mnie podziw panie, trzymające w ręku jedynie elegancką torbę. Moja zazdrość nie dotyczyła wcale designerskiego dodatku wykonanego ze skóry krokodyla, lecz lekkości i bezproblemowości, gdy urzędnik w okienku poprosił o wyjęcie karty pokładowej. Moje walizki były zawsze wypchane po brzegi, a wyjęcie czegokolwiek wiązało się ze sporą dawką stresu.
Na szczęście z czasem w moich torbach zagościł minimalizm, a pakowanie stało się tylko symbolem nowej przygody.
W wakacje podróżujemy szczególnie chętnie i często, dlatego przygotowałam kilka rad, które pozwolą na uniknięcie nerwów podczas pakowania :)

1. Zrób listę
Ta zasada jest często lekceważona, w wyniku czego bierzemy za dużo rzeczy, które kompletnie nam się nie przydadzą! Dzięki zapisywaniu potrzebnych nam rzeczy na karteczce, będziemy świadomi tego, co ze sobą bierzemy i jaki ciężar będą musiały udźwignąć nasze plecy :) Taką listę warto zrobić  kilka dni wcześniej- aby dopisać rzeczy, które przypomną nam się w trakcie. Dobrym pomysłem jest również zabranie karteczki ze sobą, by niczego nie zapomnieć w drodze powrotnej :)

2. Więcej znaczy mniej.. wygodnie
Im więcej rzeczy spakujesz, tym bardziej niekomfortowo upłynie Ci podróż. Warto zredukować zawartość swojej walizki i zabrać to, co na pewno Ci się  przyda. Pomyśl, czy naprawdę potrzebujesz dwóch par jedenastocentymetrowych szpilek, wybierając się na trekking w góry? Twoje plecy również chcą mieć wakacje od dźwigania ciężkiego plecaka w roku szkolnym, a wnoszenie wypchanego po brzegi bagażu na czwarte piętro hotelu raczej nie zalicza się do przyjemności :)

3. Nie przewiduj najgorszych scenariuszy
Owszem, na wyjeździe może dojść do niespodziewanego zdarzenia, ale czy naprawdę musisz uzupełnić apteczkę o kolejne kilka paczek plastrów i leki na dolegliwości, o których wcześniej nawet nie słyszałaś? O ile nie jedziesz za granicę, uważam, że nie ma sensu targać ze sobą wielkiej torby medykamentów, bo apteki można znaleźć bardzo łatwo. Nie chodzi mi tu jednak o nieostrożność- warto zabrać te lekarstwa, których używamy na co dzień i tych, które, racjonalnie myśląc, mogą się przydać.


4. Zabierz uniwersalne ubrania
Podczas pakowania dobrym pomysłem jest ułożenie w głowie stylizacji na każdy dzień. Warto zabierać rzeczy, które pasują do wielu innych i fajnie się komponują z resztą ubrań. Dzięki temu, każdego dnia nasz strój będzie inny, a my nie będziemy musieli skakać, próbując zamknąć walizkę :)

5.Spakuj ze sobą...uśmiech!
Dobre nastawienie to podstawa. Gdziekolwiek nie jadę, zawsze powtarzam sobie, że ten wyjazd na pewno będzie udany. Dzięki temu nawet, gdy wystąpią jakieś problemy w trakcie podróży, lub pogoda zawiedzie, utrzymuję dobry humor. Na wakacjach nie dopuśćmy do tego, by drobnostki spędzały  nam sen z powiek. Warto cieszyć się i delektować każdą chwilą, bo z autopsji wiem, że podróże przemijają bardzo szybko. Fajnie jest jednak zebrać piękne wspomnienia, do których można wracać.




10 komentarzy:

  1. Ja chyba właśnie po swojej zacznę skakac... :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pakując się wyznaję podobne zasady do Twoich - jednak osobiście mam tak, że na wszelki wypadek zawsze wolę ze sobą wziąć za dużo, niż zbyt mało :D
    Pozdrawiam, stylstynka :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatny post! Ja mam już niemałe doświadczenie w pakowaniu, ale zawsze czegoś zapominam ;-;
    ❤ blog

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny post i taki bardzo przydatny

    http://angelikao-blog.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  5. Rady jak najbardziej przydatne :D ja zawsze mam małe problemy z pakowaniem. :p
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja i pakowanie jestesmy wrogami! Zawsze potrzebnych rzeczy mi brakuje, a rzeczy ktore moglabym zostawic w domu mam w walizce, wiec ten post jest wsam raz dla mnie :D

    Helloitsjoann.blogspot.com

    -JoAnn

    OdpowiedzUsuń
  7. Też zawsze sie zastanawiam w jai sposób ludzie potrafią spakowac sie w male walizeczki a ja ledwo mieszcze sie w ogromną hahah. Bardzo przydatne rady :)

    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Przydatny post. ;) Świetnie napisane. :D

    http://green0floor0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post! :) Aż miło się czyta.

    http://paulinaratajczak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne wskazówki i zdjęcia :)
    Cóż, ja muszę jeszcze trochę popracować nad rozsądnym pakowaniem się, haha :)
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest motywacją do dalszego pisania!
Jeżeli blog Ci się podoba, to zaobserwuj, a jeśli spodoba mi się Twój- na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia