Catching the sun | Perks of a job

czwartek, 13 sierpnia 2015


Siedzę, zapatrzona w rozciągające się ponad moją głową bezkresne niebo pełne spadających gwiazd.  Taka sceneria tworzy wyjątkową przystań, wokół której dryfuje plątanina myśli. I właśnie w noc, gdy niebo jest tak blisko, postanawiam skrobnąć parę słów na bardzo przyziemny temat.



***
"Jak chciałem mieć buty Reebok, to lałem paliwo" rapuje jeden z moich topowych artystów polskiej sceny hip-hopu. Ten wers to osiem wyrazów, streszczających sytuację wielu nastolatków, szczególnie w czasach niekończącego się kryzysu. 
Dlaczego warto wziąć sprawy w swoje ręce i podjąć się pracy na czas wakacji, nawet jeśli nie wymaga tego nasza sytuacja materialna? Poniżej przedstawiam kilka cennych zalet pracy sezonowej, o których przekonałam się z autopsji.





Głównym powodem podejmowania pracy przez nastolatków (i 99% reszty ludzi żyjących na świecie) jest oczywista chęć zarobienia pieniędzy. Mimo, że nikt od razu nie wypłaci Ci pensji, składającej się z cyfry i kilku zer, to warto mieć chociaż kilka stówek na swoje zwykłe przyjemności. Zarobioną kasę można też włożyć do słoika, zakręcić i zakopać w ogródku na "czarną godzinę" ale to właśnie jest najlepsze- zarobione przez siebie pieniądze możesz przeznaczyć na cokolwiek tylko chcesz bez wyrzutów sumienia.





Pierwsza praca, czy każda kolejna, to niewyczerpalne źródło doświadczeń. Codziennie może spotkać Cię sytuacja, która nie miała miejsca nigdy wcześniej, dzięki czemu zwiększysz swój bagaż doświadczeń. Każda praca, nawet ta najbardziej banalna, jak np. powszechny "zmywak", może Cię czegoś nauczyć (choćby tego jak w krótkim czasie zmyć połowę naczyń z restauracji). W parze z doświadczeniem idzie mądrość- niekoniecznie podręcznikowa, lecz ta stokroć ważniejsza- życiowa


.


Praca uczy pokory i szacunku- zarówno do pieniądza jak i do innych ludzi. Dzięki temu, że sam/a włożyłaś trud w zarobienie kasy, nie wydasz jej już z taką beztroską. Każdy zakup będzie bardziej przemyślany, co zaowocuje odmówieniem sobie piątej z kolei bluzki w kwiatki. Jednocześnie, jeśli jednak ulegniesz czarowi wspomnianej koszulki, zrobisz to bez wyrzutów sumienia, bo skoro Ty zarobiłaś, to Ty decydujesz, na co wydać :) Praca sprawia również, że nabierasz szacunku do innych osób i ich pracy. Odkąd pracuję w restauracji, nigdy nie zostawiam po sobie okropnego bałaganu na stole, czy choćby nieposkładanych talerzy.




Praca to świetny sposób na poznanie nowych, interesujących ludzi! Spędzasz z nimi wiele godzin dziennie, więc można naprawdę się zbliżyć. Taka znajomość nie musi się kończyć wraz z końcem wakacji- warto pielęgnować ją przez cały rok :)





Niezależność- szczególnie ta finansowa, daje poczucie wolności i satysfakcji. Dla mnie to jedno z najlepszych uczuć, gdy wydaję własne pieniądze, nie musząc się nikomu tłumaczyć. Obecnie oszczędzam na jedną, dosyć drogą rzecz, która nie jest mi niezbędna, ale skoro pracuję to nie szkoda mi pieniędzy na moje zachcianki. Siebie też trzeba trochę rozpieszczać :) I gdy już kupię tę rzecz, to za każdym razem będę na nią patrzeć z satysfakcją!





Mam nadzieję, że zachęciłam Was do podjęcia pracy :) Mimo, że już jest trochę za późno na tę wakacyjną, to pozostają jeszcze weekendy w roku szkolnym, ferie czy.. następne wakacje. 
Jestem już w takim wieku, że nie wyobrażam sobie brać od Rodziców kasy na każdą moją zachciankę. Warto przyzwyczajać się do pracy, by w wieku 30+ lat nie wylądować na garnuszku rodziców i bezrobociu :) 








lace crop top- Topshop
shorts- here
blossom hairband- here
sunglasses- here

12 komentarzy:

  1. idealne sa te zdjecia!:)
    ja bym chetnie podjela prace, gdybym miala gdzie..

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie opisałas prace. Uważam że każdy kto chce mieć własne pieniądze na własne potrzeby powinien pracować. Jest tyle możliwości i z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Piękne zdjęcia :)
    nataliapfotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ogólnie sprzedawałam swoje stare ubrania! Ogóln ie chciałabym się podjąć jakiejś pracy, cięgle czegoś szukałam, ale wszyscy szukają albo pełnoletnich, albo 16-17 lat ;/

    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Praca to świetny sposób, aby się trochę usamodzielnić:)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chciałam w tym roku pracować dorywczo, ale nie wyszło :'c
    Piękne zdjęcia ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. urocze zdjęcia, bardzo subtelne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Owoce się rwało, converse'y się kupiło. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudne zdjęcia! Chciałabym już pracować :)

    http://askers-aaskers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  10. Najlepsza zdjęcia z całego bloga. Kocham <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Dlaczego usuwasz komentarze :)?

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest motywacją do dalszego pisania!
Jeżeli blog Ci się podoba, to zaobserwuj, a jeśli spodoba mi się Twój- na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia