Back to School- Jak uczyć się języków obcych?

poniedziałek, 12 września 2016


Często słyszę pytania, dotyczące mojej dobrej znajomości jakiegoś języka- a ściślej mówiąc, angielskiego. Od zawsze byłam osobą "językową", jeśli mogę to tak nazwać, i nauka języków nigdy nie przychodziła mi z trudem. Być może jest to związane z moją pasją i potrzebą podróżowania, poznawania obcych kultur. Obecnie uczę się języka angielskiego i niemieckiego, oba zdaję na maturze i myślę, że idą mi one całkiem dobrze, o czym może świadczyć najwyższa w skali ocena na koniec poprzedniego roku :)

 Najłatwiejszą, a zarazem najtrudniejszą metodą (tzw. "skok na głęboką wodę"), jest oczywiście wyjazd do państwa, w którym na co dzień posługuje się danym językiem. Ja miałam taką okazję i jestem niesamowicie zadowolona, że z niej skorzystałam. Przez dwa lata miałam możliwość mieszkania w przepięknym i bogatym kulturowo kraju, jakim jest Szkocja, dzięki czemu nauczyłam się języka angielskiego.
Wiem jednak, że nie każdy ma taką okazję, dlatego zapraszam na moje rady, jak skutecznie uczyć się języka! :)

 Korzystaj z różnych źródeł
Doba internetu daje nam nieograniczone źródło materiałów, z których możemy korzystać. Najprzyjemniejszą formą nauki dla mnie jest oglądanie filmów w danym języku, najlepiej z napisami. Jestem wierną fanką seriali (w szczególności Gossip Girl i Pretty Little Liars) i w wolnej chwili zawsze nadrabiam zaległości. Polecam stronkę http://www.watchepisodes1.tv/ ,na której możecie znaleźć wiele seriali w różnych językach!



 Rozmawiaj, rozmawiaj, jeszcze raz rozmawiaj
Myślę, że wiele osób ma barierę językową i po prostu boi się mówić w obcym języku, by nie popełnić błędu i się nie zbłaźnić. Uważam jednak, że pierwszy krok jest najtrudniejszy, a później idzie jak z płatka :) Z autopsji wiem, że speaking jest w szkole nieco pomijany (chociaż ja obecnie absolutnie nie mogę narzekać :)), a przecież to mowa jest kluczowa w porozumiewaniu się. Dlatego warto zainwestować w lekcje  z native speakerem, bo dają rewelacyjne efekty!


 Jeśli masz możliwość, zaplanuj wyjazd
Nie ma lepszego sprawdzenia swoich językowych umiejętności niż zderzenie się z rzeczywistością! Zakup bułek w lokalnej piekarni może stać się nie lada wyzwaniem, gdy musimy użyć obcego języka ;) Sporo moich znajomych ma rodzinę za granicą, dzięki czemu mogą co jakiś czas do nich wyjechać. Jeśli Ty też staniesz przed taką możliwością- nie wahaj się, gwarantuję, że będzie to świetna przygoda!




A jakie są Twoje sposoby? :)

13 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia. Bardzo mi się podobają

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne zdjęcia. :) Najważniejsze to właśnie dużo rozmawiać! Bez tego zapomina się słowa, a dodatkowo nigdy się nie poprawi wymowy, ani płynności.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie sprawa wygląda tak, że mieszkam od dwóch miesięcy w Niemczech. Nigdy w życiu nie miałam do czynienia z tym językiem i nie mam nawet podstawy podstawy :) zaczynam szkołę językową dopiero w listopadzie a do tego czasu jestem uziemiona i nie umiem nic powiedzieć :( ciągle oglądam niemiecką telewizję, słucham radio, piosenek no i nic :( mam książki, staram się uczyć słówek ale ciężko mi samej w domu :(

    OdpowiedzUsuń
  4. ja zdalam FCE na A i bylam taka z siebie dumna, haha! Mi akurat jezyki tez nie przychodza z trudem:)

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Języki to moja największa pieta achillesowa. Od półtorej roku mieszkam w Niemczech a język nadal jest mi obcy...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja od dwóch lat mieszkam w Holandii, a tu płynnym angielskim posługuje się praktycznie każdy. I gdybym teraz mogła cofnąć czas i wrócić do liceum to z pewnością uczyłabym się więcej słówek. Z gramatyką nie mam problemów, ale słówka staram się nadrabiać dopiero teraz. Często zdarzało mi się, że musiałam wytłumaczyć coś komuś "okrężną drogą" przez to, że w szkole nie chciało mi się czasem ich uczyć :) Ale staram się ciągle poprawiać swój angielski :) A właśnie, wiesz może gdzie można obejrzeć Gossip Girl z angielskimi napisami?
    Buziaki,
    ohmels.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje sposoby są w zupełności trafione. Według mnie nie nauczymy się języka jeśli nie będziemy go używać i jeśli nie będziemy mieć z nim częstszej styczności niż tylko na lekcjach. W większości przypadków jeśli jesteśmy zdani tylko na siebie a wystąpi konieczność użycia języka powinno nas popchnąć w kierunku udoskonalania go jeszcze bardziej

    http://modaiurodawedlugjulii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Podziwiam cię, że tak dobrze idzie ci niemiecki. Ja jestem typowo angielska. Mówię płynnie, zdaję rozszerzenie.... natomiast niemiecki. Idzie mi gorzej niż matematyka czy nawet chemia :(

    https://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że wyjazd zawsze był i będzie najlepszą i najskuteczniejszą nauką. ;) Chciałabym mieć okazję i wyjechać gdzieś za granicę, gdzie będę miała osobiście styczność z obcym mi językiem.
    Przepiękne zdjęcia!

    killa-killaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. swietne sposoby, dzieki wielkie za podanie tego linku z serialami z ang napisamy, bardzo sie ciesze, ze udalo mi sie trafic na ten post :)

    odwdzięczam się za KAŻDĄ obserwację, zapraszam na nowy post! http://justemsi.blogspot.com/2016/09/dziwnow-is-good-taste-by-creme-de-la.html

    OdpowiedzUsuń
  11. cudowne zdjęcia
    http://fashionbyalexandra1999.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. W podstawówce z angielskim radziłam sobie bardzo dobrze. Chodziłam 2 razy w tygodniu na korepetycje i miałam prawie same piątki. Jednak w gimnazjum trafił mi się beznadziejny nauczyciel, który niestety nie umie uczyć. Takie jest moje zdanie. Na lekcjach każdy robi co chce, więc nikt nie wynosi z nich nic pożytecznego. W ostatnim czasie zdałam sobie sprawę, że kiepsko radzę sobie z mówieniem oraz słuchaniem, dlatego zapisałam się na dodatkowy kurs, który będzie prowadzony w mojej szkole od pażdziernika. Mam nadzieję, że polepszy się moja wymowa. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest motywacją do dalszego pisania!
Jeżeli blog Ci się podoba, to zaobserwuj, a jeśli spodoba mi się Twój- na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia