Salon maturzystów 2016: Okres trudnych wyborów

poniedziałek, 19 września 2016



W zeszły piątek, wraz z moją szkołą, miałam okazję uczestniczyć w warszawskiej edycji Salonu Maturzystów. Sama inicjatywa jest dla mnie strzałem w dziesiątkę, bo nie ma co ukrywać- przed nami stoi bardzo trudny wybór, wiążący się z konsekwencjami na całe życie!
Odkąd moje dziecięce marzenia o zostaniu piosenkarką/aktorką/ lalką Barbie poszły w niepamięć, zaczęłam na poważnie myśleć o przyszłości. W zasadzie już w gimnazjum byłam ukierunkowana na konkretną uczelnię i konkretną dziedzinę nauki- na szczęście nic mi się nie "odmieniło", co dobrze rokuje na przyszłość! :)

Większość (i to naprawdę bezapelacyjna większość) moich rówieśników kompletnie jednak nie wie, co zrobić ze swoim życiem. I to określenie się jest naprawdę trudne, bo w wieku 18/19 lat nasz bagaż doświadczeń jest raczej skromny. A tu nagle nad głową stoją nam rozhisteryzowani nauczyciele, wciskając do ręki jakieś deklaracje odnośnie matury.. Matura?! Przecież dopiero co lepiliśmy babki w piaskownicy!

Ciążąca na nas presja i wizja wymarzonych wysokich zarobków często skłaniają nas do celowania w kierunek, który kompletnie do nas nie przemawia! Mam wielu znajomych, którzy zrezygnowali po pierwszym roku studiów, albo w ich trakcie, bo na wykładach czuli się jak eskimosi w Tajlandii- raczej nie bardzo. Osobiście jestem zdania, że lepiej "zmarnować" rok niż zmarnować całe życie, ale poznając różnorodne kierunki i uczelnie (między innymi dzięki takim wydarzeniom, jak salono maturzystów) mamy większe szanse na uniknięcie pomyłki :)


bomber jacket- klik
będę wdzięczna za poklikanie w link :*

25 komentarzy:

  1. Kliknelam ;)tez mam z Zaful rzeczy i planuje kupic Bomberke.
    Swietne zdjecia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne zdjęcia *;*

    Zapraszam do mnie :
    http://mrkulfon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny jest ten bomber. :) Oj matura to zawsze stres i niepewnosć czy podjęło się dobre decyzje. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ekstra lenonki, a matura to bzdura mam już ją dawno za sobą ;)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiek 18/19 lat to zdecydowanie nie jest dobry okres na wybór tego, co chce się w życiu robić, wiele osób nie wie czego chce, niczego nie doświadczyło itd :) zdjęcia fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja jeszcze do matury mam rok, ale jeju, juz powinnam sie chociaz zastanawiac gdzie, co i jak. Szkoda, ze nie potrafie spojrzec w przyszlosc.

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz o takim czymś słyszę, ale sądzę, że jest to bardzo przydatne :)
    Pozdrawiam Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam to szczęście, że już wiem co chcę robić. W mojej szkole, jednak i tak mamy zajęcia na których wybieramy kierunek w którym będziemy się uczyć. Pomimo tego, że już wiem którą drogą będę podążać, to i tak myślę, że to ciekawe i przydatne lekcje.

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja wiem tyle, że chcę iść na uczelnię typowo ekonomiczną. Nie wiem jednak na jaki konkretnie kierunek :(

    http://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Rynek pracy zmienia się z roku na rok, to co teraz jest modne i dobrze płatne za rok jest przeżytkiem. Studia często weryfikują to co chcemy robić w życiu, nasze zainteresowania lub spojrzenie na daną branżę

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja wybieranie kierunku już mam za sobą, choć teraz myślę, że wybrałabym inaczej gdybym trochę więcej czasu poświęciła wtedy na myśleniu co naprawdę chce robić, ale tak jest, że mądrzejsze wybory przychodzą trochę później, ale nic straconego ;)

    Zapraszam!
    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<
    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jeszcze nie wiem kim będę chciała być w przyszłości...ale powinnam zacząć o tym myśleć. Śliczna bomberka <3

    http://youthinkpositive.blogspot.com/ -----ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jestem właśnie na tym etapie, że nie za bardzo wiem co ze sobą zrobić ;)


    Kinga Dobrowolska–blog
    Zapraszam kochani ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem już w klasie maturalnej i wiem co to znaczy presja. Niestety nie mam pomysłu na to co będę robić po szkole. Niby mam jakieś tam wstępne plany ale wszystko się może jeszcze zmienić.

    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-races.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja po gimnazjum jeszcze nie wiedziałam czy kierunek, który wybrałam jest odpowiednim. Teraz gdy skończyłam technikum nie żałuję bo prace mam spoko i mnie interesuje. Aktualnie ide na studia, które nie wiem czy są dobrym wyborem.. Takie decyzje są bardzo ciężkie :)
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie słyszałam wcześniej o tym wydarzeniu, ale myślę, że ktoś wyszedł z ciekawą inicjatywą :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  17. DObrze, że miałaś okazję w czymś takim uczestniczyć :). Ja takiej okazji nie miałam i nie mogłam się zdecydować co do kierunku.. Dopiero miałam 100% pewność dwa tygodnie przed rozpoczęciem studiów ;D
    Zapraszam do mnie - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  18. co tu dużo pisać :) piękna dziewczyna, świetny styl, wszystko idealnie ! :)
    oby tak dalej <3

    http://kaarollkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Amazing photos and you look so beautiful!
    Would you like to follow each other? Follow me on Blog and Google+ and I'll follow you back!
    www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie ma co się bać matury! Bedzie dobrze :* a zdjęcia sliczne i świetna bomberka :)
    http://weronikastaron.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo ciekawa stylizacja ;)
    a co do wyborów w wieku 18/19 lat - ja mam je już dawno za sobą i szczerze powiedziawszy to człowiek i tak nie jest w stanie wszystkiego przewidzieć, a życie pisze przedziwne scenariusze :P trzeba po prostu do wszystkiego podchodzić z rozwagą i dystansem.
    Pozdrawiam
    www.zyciejakpomarancze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. przepiekna sesja :)
    a post bardzo dojrzaly, sklaniajacy do refleksji.

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę przyznać, że jako małe dziecko chciałam dosłownie pracować w każdym zawodzie. Jestem teraz w 2 klasie gimnazjum. Pod koniec 6 klasy podstawówki stwierdziłam, że rzecz która daje mi radość, szczęście i spełnienie to kosmetologia i wizaż. Może to banalne, ale mi się ten zawód podoba. Nie patrzę na zarobki, bo nie chcę wykonywać pracy, którą będę robiła z łaską. To żadna przyjemność. Mam nadzieję, że nic mi się nie odmieni i moje plany na przyszłość zostaną zrealizowane ♥
    Piękne zdjęcia!
    http://iam-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. mam mature w tym roku więc wiem o czym mówisz i naprawdę nie wiem co zrobić ze swoją przyszłością a tu taki nacisk z każdej strony.
    mvgdalena - klik

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest motywacją do dalszego pisania!
Jeżeli blog Ci się podoba, to zaobserwuj, a jeśli spodoba mi się Twój- na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia