Moja 18stka- koszty, inspiracje, fotorelacja

wtorek, 24 stycznia 2017

Cześć! Już jakiś czas temu odbyło się przyjęcie z okazji moich osiemnastych urodzin. Dostałam wiele pytań na temat organizacji takiej imprezy więc obiecałam post, gdy tylko dostanę zdjęcia!
Jest 1:54, foty już mam, czas też bo od kilku godzin jestem w podróży- tak więc warunki idealne do stworzenia posta i wywiązania się z obietnicy! :)


INSPIRACJE
Od początku wiedziałam, że chcę, by moje przyjęcie było na maksa spersonalizowane. Już na długo przed planowaną imprezą przeglądałam dziesiątki stron w poszukiwaniu inspiracji w zakresie dekoracji czy papeterii. Wybór motywu przewodniego był dla mnie dosyć ciężki- wahałam się pomiędzy dziewczęcymi pastelami a eleganckim połączeniem złota i czerni. Ostateczna decyzja padła na tę drugą opcję i do teraz uważam, że był to trafny wybór! Kopalnią inspiracji były dla mnie  dwie bardzo znane strony: pinterest oraz weheartit. To niezastąpione źródło nowych pomysłów jeżeli planujemy urządzić przyjęcie.

 

DATA
Po podjęciu decyzji o motywie przewodnim, przyszła pora na wyznaczenie odpowiedniej daty. Z tym był, przyznam szczerze, niemały kłopot. Moje urodziny obchodzę 19 grudnia, czyli w adwent. Automatycznie musiałam więc przesunąć datę imprezy na po Świętach. Grudzień to gorący okres, wypełniony przygotowaniami do świąt a następnie do Sylwestra ale udało mi się wybrać optymalną datę- 27 grudnia  :) Przez cały okres trwania adwentu nie byłam na żadnej imprezie, więc przyjęcie po takim długim 'odpoczynku' cieszyło tym bardziej!


LISTA GOŚCI
Kolejnym ważnym punktem podczas organizowania przyjęcia jest ustalenie listy gości. Był to dla  mnie chyba najtrudniejszy etap, bo najchętniej zaprosiłabym dużo więcej bliskich mi osób, jednak niestety nie było to możliwe. Wraz z Rodzicami przyjęliśmy, że 'zamykamy się' w 50 osobach, więc musiałam ograniczyć listę do najbliższych mi osób. Moją osiemnastkę wyprawiałam wspólnie dla rodziny oraz znajomych, jednak tych pierwszych było zdecydowanie mniej- dosłownie kilkanaście osób. Ostatecznie na moim przyjęciu bawiło się trochę ponad 50 najwspanialszych, najbliższych mi osób!


ZAPROSZENIA
Temat zaproszeń bardzo obszernie opisałam w tym poście- odsyłam więc do tego wpisu :)

DEKORACJE
Jestem estetką i wygląd ma dla mnie duże znaczenie, dlatego też sporo uwagi poświęciłam dekoracjom. Złote balony w kształcie liczby 18 były moim bezapelacyjnym must-have, ponadto sufit ozdabiały balony wypełnione helem w kolorach złota, bieli i czerni. Stoły ozdobiłam naprzemiennie białymi serwetkami ze złotą liczbą 18 oraz czarnymi w białe paski. Myślę, że wyglądało to bardzo efektownie :) Na butelki z wódką przywiesiłam własnoręcznie robione przeze mnie zawieszki z napisem 'pij, będziesz lepiej tańczyć!'.
Żaden mniejszy balon nie uchował się do końca imprezy, gdyż hel, wiadomo, ma magiczne właściwości umożliwiające zmianę głosu :D


KOSZTY
Wyprawienie 18stki w lokalu wiąże się z niemałymi wydatkami. Podsumujmy, ile średnio trzeba wydać na imprezę przy założeniu, że naszymi Gośćmi będzie 50 osób:

-tzw. "talerzyk", czyli miejsce w lokalu uzależnione jest od ilości dań. Na zdecydowanej większości osiemnastek, na których byłam, były dwa dania gorące oraz oczywiście zimne przekąski na stole. Średni koszt waha się w zależności od lokalu pomiędzy 80-100zł/osobę, co dla 50. osób daje koszt rzędu 4000-5000zł.

-alkohol, którego na osiemnastkach idą hektolitry, dosłownie! Zazwyczaj na jedną osobę liczy się 0,5l wódki, do tego dochodzą wina oraz piwa. To wydatek rzędu 900-1000zł

-napoje, ciasta, owoce oraz tort jeśli oczywiście nie są wliczone w cenę; to wydatek ok. 400zł

-DJ to kolejny 'większy' wydatek. Nie jest on niezbędny, bo na wielu osiemnastkach muzyka puszczana jest po prostu z laptopa. Ja jednak postawiłam na DJ, dzięki czemu nie musiałam martwić się o oświetlenie i muzykę, która porywała do tańca! DJ to koszt ok. 400zł + miejsce przy stole

-papateria, dekoracje: złota liczba '18' wypełniona helem to wydatek w granicach 80zł. Mnie jednak udało kupić się te balony za połowę ceny, gdyż zaopatrzyłam się w nie w hurtowni. Mniejsze balony wypełnione helem kosztują ok. 4.10zł za sztukę. U mnie było ich 30 :) Do tego dochodzi koszt zaproszeń, zazwyczaj ok. 2-3zł za sztukę. Na dekorację trzeba więc przeznaczyć ok. 300zł

-fotograf, który upamiętni piękne chwile na zdjęciach :) Usługa ta oscyluje w granicach 100zł.

Podsumowując: impreza osiemnastkowa przy założeniu, że będzie się na niej bawić 50 gości, to wydatek rzędu 7000zł. Wiadomo, że z niektórych podpunktów można zrezygnować, wtedy koszty te się zmniejszają, jednak to jest taka średnia, którą wyliczyłam na podstawie mojej 18. oraz imprez moich znajomych :)


CZY WARTO?
Jeszcze kilka lat temu nie było w zwyczaju organizować tak hucznych osiemnastek, jednak obecnie imprezy te bardzo mocno zakorzeniły się wśród nastolatków. Obecnie naprawdę bardzo rzadko zdarza się, by ktoś nie wyprawił przyjęcia z okazji swojego wkroczenia w dorosłość.
Czy jednak naprawdę warto wydawać kilka tysięcy na jedną noc? Przyznam szczerze, że gdy już zarezerwowaliśmy lokal, nadeszły mnie wątpliwości, czy nie lepiej wydać te pieniądze na jakąś cudowną podróż w dalekie miejsce.
Bardzo się jednak cieszę, że zdecydowałam się zorganizować moją 18stkę (a raczej moi kochani Rodzice mi ją zorganizowali!), bo to była naprawdę niezwykła, niezapomniana dla mnie noc! Bawiłam się cudownie w gronie najbliższych mi ludzi i z pewnością często będę powracać myślami do tego wydarzenia!


Jeśli jesteście ciekawi, co dostałam z okazji swoich 18. urodzin, zapraszam do obejrzenia filmiku klik




A Wy organizowaliście przyjęcie z okazji 18 urodzin? Czy może jesteście jeszcze przed tym wydarzeniem? :)

21 komentarzy:

  1. Widać, że 18tka była udana, pięknie wyglądałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia! Organizowałam swoje 18-stke, ale za znacznie niższa kwotę. To był dla mnie miły wieczór, ale według mnie trochę przereklamowany, choć warto uczcić wejście w pełnoletniość.
    :)
    A tak duża sumę, o której wspominasz, właśnie przeznaczylabym na wypasioną podróż ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zdjęcia! Organizowałam swoje 18-stke, ale za znacznie niższa kwotę. To był dla mnie miły wieczór, ale według mnie trochę przereklamowany, choć warto uczcić wejście w pełnoletniość.
    :)
    A tak duża sumę, o której wspominasz, właśnie przeznaczylabym na wypasioną podróż ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała osiemnastka jak i piękne zdjęcia. Bardzo dobrze się bawiłem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. CUDOWNA IMPREZA!
    ja swoją 18 obchodziłam w domku przy stawie, miałam ogromny różowy "festynowy" namiot - było świetnie!
    obserwuje i zapraszam: www.fancycares.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ojezu ja to szykuje osiemnastke i probuje zamknac wydatki w poltora tysiaca...

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Widać ze 18 nastka się udała :3 ja swoją też niedługo W yprawiam i chyba też zrobię ja i dla rodziny i dla przyjaciół :3
    aniolek4.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Po zdjęciach widać, że impreza była bardzo udana! Śliczną sukienkę miałaś♥

    AGNIESZKAA-ES.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, aż pozazdrościć takiej cudownej imprezy. Moja 18stka była bardzo spontaniczna, zaprosiłam znajomych z dnia na dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. super, jeju jak ja dawno temu miałam 18 ;)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  11. śliczną miałaś sukienke :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ładnie wyglądałaś! Ja mam 18-tkę dopiero za 4 lata ale nie wiem czy zrobię imprezę...
    Mój blog♡

    OdpowiedzUsuń
  13. Wonderful photos! ♡

    Do you wanna follow each other via GFC or Bloglovin? Lemme know ♥
    * Blog de la Licorne *

    OdpowiedzUsuń
  14. Widać, że świetnie się bawiłaś. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja 18 urodziny miałam prawie dwa lata temu. Hucznej imprezy nie organizowałam, czego aktualnie trochę żałuję. Mam jednak nadzieję, że nadrobię w tym roku z 20 urodzinami!

    killa-killaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Jejku, widać, że bawiliście się świetnie! Ja mam dopiero przed sobą taką imprezę! Fajnie, że napisałaś taki post, wiee osób, w tym ja, mogą się z niego wiele dowiedzieć od strony praktycznej ;) Wyglądałaś przepięknie!

    Pozdrawiam ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  17. w której hurtowni w Lowiczu mozna zaoptarzec sie w te dmuchane balony z cyfra 18? :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest motywacją do dalszego pisania!
Jeżeli blog Ci się podoba, to zaobserwuj, a jeśli spodoba mi się Twój- na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia