5 lekcji o miłości

czwartek, 16 lutego 2017

Mimo, że Walentynki już minęły (mam nadzieję, że spędziliście je równie cudownie, co ja!), to miesiąc miłości trwa w najlepsze. Myślę, że to dobra pora na streszczenie moich przemyśleń dotyczących związku między dwoma kochającymi się ludźmi. Może się wydawać, że z moją ledwo co osiemnastą wiosną na koncie, niewiele mogę powiedzieć w tym temacie. Z pewnością nie jestem miłosnym ekspertem, jednak mój trwający ponad trzy lata związek jest szczęśliwy i zwyczajnie bardzo go lubię. Przez ten czas zdążyłam się nauczyć kilku rzeczy i dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami lekcją, którą dało mi życie.

Książę na białym koniu
Która z nas w dzieciństwie nie marzyła o księciu, który przyjedzie na białym rumaku i porwie nas w siną dal, gdzie będziemy żyli długo i szczęśliwie, bez trosk i problemów codzienności? Okej, może nie każdą z nas cechuje taki romantyzm, ale z pewnością przez jakiś czas krycie wzdychałyśmy do DiCaprio za czasów Titanica czy innej kultowej postaci.

"Codzienność nie
 wygląda jak w bajce, 
którą mama czytała
 nam na dobranoc..."

Konfrontacja z rzeczywistością może być nieco bolesna, gdy okaże się, że nasz wybranek-książę organizuje z kolegami zawody pt. kto głośniej beknie lub hoduje nowe gatunki organizmów na swojej nie-zjedzonej od miesiąca kanapce. I choć posługuję się teraz stereotypami, to mam na myśli to, że codzienność nie wygląda jak w bajce, którą mama czytała nam na dobranoc.
Lekcja numer jeden: Twój partner będzie miał wady i pewnie czasem będzie Cię denerwował, ale uczucie, którym go obdarzysz, sprawi, że pewne niedoskonałości nie będą szczególnie istotne.


                                                                     Jesteś wystarczająco dobra                                                                
Nigdy nie miałam kłopotów z pewnością siebie, staram traktować się fair i być dla siebie wyrozumiałą. A jednak jakiś czas temu miałam relację, w której musiałam desperacko wołać o uwagę; miałam wrażenie, że cokolwiek zrobię, nie będę wystarczająco dobra. Takie związki mogą albo wpędzić w depresję albo sprawić, że staniesz się dużo silniejsza. Ja wybrałam opcję nr 2, dzięki czemu znam swoją wartość i nie potrzebuję desperacko drugiej osoby, by zwyczajnie istnieć.
Lekcja numer dwa: Naucz się być swoją najlepszą przyjaciółką. Nie szukaj związku na siłę, tylko po to, by pozornie nie być samotną.





Bądź z kimś, dla kogo jesteś wystarczająco dobra

To lekcja, która bezpośrednio wiąże się z poprzednią. Nigdy nic nie wpłynęło na mnie tak pozytywnie, jak mój obecny związek, który jest wypełniony zrozumieniem, akceptacją i wsparciem.

"Nigdy wcześniej nie myślałam, że można 
czuć się piękną bez makijażu, w luźno związanych włosach 
i dresie"

Nigdy wcześniej nie myślałam, że można czuć się piękną bez makijażu, w luźno związanych włosach i dresie, a jednak miałam szczęście spotkać osobę, dla której ja z rana to najpiękniejszy widok na świecie.
Lekcja numer trzy: Bez wahania odetnij się od toksycznych ludzi. Bądź z kimś, kto zauważa i eksponuje Twoje piękno.






                                                              Nie jestem idealna                                                         
Nikt nie jest. Każdemu z nas zdarza się przybrać maski; dopiero, gdy czujemy się w pełni swobodni w swoim towarzystwie, decydujemy się podać na talerzu każdą zaletę i wadę. Szczęśliwy związek to według mnie nie ten pozbawiony sprzeczek, bo w codziennym życiu odmienność zdań jest naturalna. Zdarzają się też przecież gorsze dni, zauważam to sama po sobie. Czasem jestem super wyluzowaną dziewczyną, ale zdarzają się momenty, że mój charakter jest tak paskudny, że gdyby był rzeczą materialną, z chęcią wzięłabym go w ręce, zmięła w kulkę i wyrzuciła do kosza.
Lekcja numer cztery: Sprzeczki, nieporozumienia i gorsze dni są normalne. Szczęśliwy związek nie jest równoznaczny ze związkiem bez skaz, bo takie są tylko fikcyjne.


Miłość nie wystarczy
To dla mnie najważniejsza lekcja. Długo próbowałam się buntować przed rzeczywistością, bo moja wrodzona romantyczność nie potrafiła tego zaakceptować. W końcu jednak się poddałam.

"Nie wystarczy
 pokochać. Trzeba jeszcze tę 
miłość wziąć w ręce 
i przenieść przez 
całe życie."

Nieważne, jak gorące i namiętne jest uczucie, nie wystarczy pokochać. Trzeba jeszcze tę miłość wziąć w ręce i przenieść przez całe życie.


                                                                            


Ten wpis to pięć moich osobistych, najważniejszych lekcji i doświadczeń, które wyniosłam z poprzednich relacji oraz tej najważniejszej, obecnej, która nieustannie od tysiąca i dziewięćdziesięciu pięciu dni osładza każdą moją chwilę.












Kuba

płaszcz klik
koszula klik
spodnie klik
torebka klik









39 komentarzy:

  1. Zdjęcia cudowne. Na pierwszy rzut oka widać, że bardzo się kochacie. Podpisuję się pod twoim postem, na związek ma duży wpływ nasze postrzeganie siebie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś zdjęć jest naprawdę bardzo dobra, a post mi się spodobał. Co prawda o niektórych z tych rzeczy sama zdążyłam się już przekonać, ale dzięki temu tylko utwierdziłaś mnie w moich przekonaniach.

    http://julia-szymanska.blogspot.com/2017/02/nie-badz-hipokryta.?m=1

    OdpowiedzUsuń
  3. przesłodkie zdjęcia! gratuluje ci trzech lat, to naprawde duzo ^^ dużo miłości <3

    malusiawerusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję rocznicy. Brak mi słów, żeby opisać zdjęcia! Mają tak niesamowity klimat, a do tego jesteście tacy słodcy!

    Jull.pl - klik!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudnie wyglądacie :)
    Super zdjęcia :)
    Mało brakuje mi do 180 obserwatorów. Pomożesz?
    Nie mogę przegapić tak świetnego bloga- obserwuje!!! Czekam na kolejne posty!!!
    ONLY DREAMS - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. przepięknie razem wyglądacie! ♥ dużo szczęścia :)

    halvmaner blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie razem wyglądacie, dużo szczęści a;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Od razu zaznaczę, że pięknie wyglądacie! A Twoja koszula jest mega!
    Co do 'lekcji' to się bardzo zgadzam!
    Życzę wam jeszcze więcej miłości :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały post i świetne zdjęcia! :)


    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesteście piękną parą! ;) Twoje przemyślenia są bardzo trafne. Czasami żałuję, że tylko uczucie nie wystarczy :/
    Masz śliczny blog, zostaję na dłużej- obserwuję :)
    Pozdrawiam c; /~Kinga
    Unpredictabble

    OdpowiedzUsuń
  11. Słodkie zdjęcia
    Szczęścia Wam życzę ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Przydatne porady :) Zawsze trzeba pamiętać, że każda osoba posiada jakieś swoje wady, gdyż nie ma człowieka idealnego bez skazy :) Bardzo ładne zdjęcia! Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Razem wyglądacie naprawdę cudownie. Twoje lekcje są bardzo dojrzałe, a sam pomysł na post wydaje się być bardzo oryginalnym tematem. Najbardziej chyba utożsamiam się z lekcją: Jesteś wystarczająco dobra i sądzę, że dużo wniesie w moje dalsze myślenie.
    Śliczne zdjęcia!

    Dziękuje za komentarz u mnie! W wolnej chwili zapraszam ponownie ❤
    modaiurodawedlugjulii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak słodko *. *
    pooositivee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. tak tak tak wszystko się zgadza! :) a Wy jesteście cudowni,dużo miłości :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawie napisane:) Aż musiałam całe przeczytać :D
    Super doświadczenia i lekcję z życia wzięte :D
    Pięknie razem wyglądacie:D

    Zapraszam;* Odwdzięczam się za każdą obserwacje:D

    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. a ja... ja jestem po prostu zakochana w Waszych zdjęciach!

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne zdjęcia pod względem jakości jak i uroczej pary:)
    Życzę Wam wiele miłości i wytrwałości, naprawdę pięknie razem wyglądacie ^^
    Poklikałam w linki, owocnej współpracy ;)
    Naprawdę mądre porady. "Bądź z kimś, dla kogo jesteś wystarczająco dobra" - to chyba najbardziej trafia w sedno :)

    Pozdrawiam,
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudownie razem w ygladacie i obu wasza miłość trwała do końca ♡
    aniolek4.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow jestem pod ogromnym wrażeniem. Mimo tak młodego wieku jesteś bardzo dojrzałą osobą. Lekcje te mogą się przydać każdemu, nawet osobą które są już dużo dłużej w związku. Śledze bloga od dłuższego czasu i naprawdę przypadł mi do gustu.
    Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  21. Widać, że się napracowałaś nad tym postem i jestem pod wrażeniem.

    Ja mimo, że w tym roku kończę swoje 18-ste urodziny jestem już w prawie 5-letnim związku (wow wow wiem). Czy ten związek jest idealny? haha na pewno nie :)
    Zdarzają się codzienne sprzeczki, czasem mamy ochotę się zabić ale nigdy nie wymieniłabym go na innego chłopaka :) Dzięki niemu przetrwałam przez ciężkie chwile, decyzje ..
    Twoje rady to strzał w dziesiątkę dla każdej pary. Istnieje wiele toksycznych związków-bardzo często ludzie nawet nie zdają sobie sprawy, że tkwienie w nim wyrządza więcej szkód niż korzyści.

    Jesteście przepiękną parą <3

    blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne zdjęcia, bardzo klimatyczne. :) Bardzo mądre słowa napisałaś w swoim poście. :)

    Obserwuję! ;*
    xxveronica.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. ciekawe i pozdrawiam :)
    zapraszam
    panbrodaty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. cudne zdjęcia i oczywiście szczęścia dla was pięknie razem wyglądacie :*
    Pozdrawiam Cieplutko <3

    blondbme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękna sesja, świetnie uchwycone emocje :) Gratulacje dla was i szczęścia :)

    leyraa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Romantyczne zdjęcia, piękna z was para, aż miło popatrzeć. :) Dobre rady, też się już pogodziłam, że bajki nie są rzeczywistością. Ładna koszula i torebka. :)
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Lovely photos!

    http://chicglamstyle.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Te zdjęcia są przesłodkie! Widać że do siebie pasujecie <3

    nataliacieslak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Słodkie zdjęcia! Życze wam szczęścia i wytrwałości :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! http://unrealizable-nathalie.blogspot.com/2017/02/valentines-day.html?m=1#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  30. Uroczo razem wyglądacie :) Piękne zdjęcia :) Obserwuje.

    http://profashionworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Ojejku przesłodkie zdjęcia! Śliczne tło ;*
    Obserwujemy? :))
    http://aaabydidi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Jakie cudowne słowa i zdjęcia :*
    Obserwuję <3

    kochamjesc98.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Na zdjęciach widać jak silnym uczuciem nawzajem się darzycie. Jedna z Twoich rad w szczególności przykuła moją uwagę, bo faktycznie jest mi dobrze znana z autopsji. Mój związek właśnie z tego tytułu się zakończył - byłam po prostu za dobra, a niestety nie otrzymywałam niczego w zamian:) Mam nadzieję, że kolejny nie będzie tak bolesny :)
    --

    Pozdrawiam i ślę buziaki,

    Pola z Pryzmatu Poli <3

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam takie posty, z chęcią czytałam. Cudownie razem wyglądacie <3
    Pozdrawiam, www.juullkaa.blogspot.com [KLIK!]

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest motywacją do dalszego pisania!
Jeżeli blog Ci się podoba, to zaobserwuj, a jeśli spodoba mi się Twój- na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia