Dobrý den from Prague 2017 | 5 rzeczy must-see w Pradze!

wtorek, 7 lutego 2017


Hejka, dziś przychodzę z zaległym postem z Pragi. Przygotowania do studniówki zajęły szalenie dużo czasu, na szczęście było warto bo wszystko udało się cudownie! Moje województwo jako pierwsze w tym roku miało ferie, dlatego już w połowie stycznia mieliśmy trochę wolnego. Razem z dziewczynami postanowiłyśmy się udać na mały babski wypad do czeskiej stolicy. Udało nam się dorwać tanie bilety i zorganizować bardzo, bardzo tani i świetny nocleg, więc krótko po zaplanowaniu wyjazdu, zaczęłyśmy pakować walizki :)


Praga zachwyciła mnie już od samego początku. To miasto, w którym nie da się zgubić, komunikacja miejska jest bardzo dobrze rozwinięta i przede wszystkim niezwykle zrozumiała. Raczej nie zdarzyło się, byśmy musiały czekać na jakiś środek komunikacji dłużej niż 3 minuty. Nie wiem, czy to reguła czy to my po prostu miałyśmy szczęście, ale nikt tam również nie sprawdza biletów :)

Zawsze przed wyjazdem, chętnie czytam przewodniki czy blogi podróżnicze, dlatego postanowiłam przygotować 5 totalnych must-see w Pradze. Zaczynamy!

1. Złota Uliczka
Jest to niezwykle urokliwy zakątek, składający się z szeregu kolorowych maleńkich domków. Znajduje się na terenie Pražský hrad (zamku praskiego) i swoją nazwę zawdzięcza legendzie, według której uliczkę zamieszkiwali złotnicy, pracujący dla skarbu państwa. Odwiedziłyśmy ją dwukrotnie- nocą, gdy nie było turystów oraz w dzień, gdy domki były pootwierane i można było zwiedzić ich malutkie wnętrze a także kupić pamiątki.


2. Most Karola
Chyba najbardziej charakterystyczne miejsce Pragi, które zachwyca swoim klimatem i widokami. Warto  wybrać się tam na długi spacer, ogrzewając się aromatycznym grzanym winem z pomarańczą. Roztaczające się z mostu widoki na wzgórze z Zamkiem Praskim czy liczne wieżyczki bram i kościołów zapierają dech w piersiach!




3.  Zamek Praski oraz Katedra św. Wita
Zespołu pałacowego, dzięki któremu Praga to jedno z najpiękniejszych miast w Europie zdecydowanie nie można pominąć! Największy zamek na świecie na czele z Katedrą św. Wita zachwyca monumentalnością i precyzją wykonania. Zarówno wnętrze jak i zewnątrz gotyckiej budowli budowanej przez ponad 600 lat zapiera dech w piersiach. Chodząc po wnętrzu katedry, nie mogłam wyjść z podziwu dla rozmachu, z jaką została zbudowana. Ponadto każdy szczególik jest tam tam niezwykle dopracowany! Majstersztyk!


4. Ściana Lennona
Ściana, która w okresie reżimu stanowiła płótno dla antykomunistycznej twórczości młodych ludzi, dziś stanowi jedną z najchętniej odwiedzanych atrakcji turystycznych w mieście. Jest cała zapełniona grafitti inspirowanym Lennonem oraz tekstami piosenek z repertuaru Beatlesów. Robi ogromne wrażenie!

5. Karlovy Lazne
Po całym dniu zwiedzania fajnie jest się odprężyć i dać upust energii :) Gdzie? Oczywiście najlepiej w największym klubie w tej części Europy- Karlovy Lazne. Klub znajduje się zaraz przy moście Karola i oferuje pięć pięter niezapomnianej zabawy! Chyba nigdy w jednym miejscu nie widziałam takiej mieszanki kultorowo-religijno-rasowej, a jednak każdy bawi tam się na poziomie i z kulturą :) Wjazd od 18 roku życia, dlatego mój niedawno odebrany dowód w końcu się na coś przydał haha :)



Praga zachwyca mnogością malowniczych zakątków, pastelowych kamienic i urokliwych uliczek. Warto więc czasem nieco zboczyć z typowo turystycznego szlaku miasta i po prostu zgubić się, odkrywając nowe miejsca i smakując czeskich dań. My dziennie pokonywałyśmy minimum 10km piechotą!
Muszę przyznać, że tamtejsza kuchnia mnie nie zachwyciła- ale to pewnie dlatego, że niestety mam ściśle ograniczoną gamę smaków, które faktycznie mi odpowiadają. Czeskie piwo za to smakuje wybornie i jest tańsze od wody! :D Warto się skusić :)

knedlicki ze schabem- typical czech/  ja na Moście Karola/ strażnik o kamiennej twarzy/ ciasteczka z cannabis/ zupa gulaszowa mniam mniam/ przed sklepem Gucci +100 do lansu/  mój najgorszy obiad ever/ urocza kamienica/ zadowolony wróbelek / ja na moście vol.2 / panorama miasta ze wzgórza zamkowego/ katedra św. Wita
  
girls in da city/ przepyszne grzane winko/ Kasia robi nam śniadanie/ trdelnik praski/ piękny wystrój kawiarni/ malowniczy zakątek 



Byliście kiedyś w Pradze? Zrobiła na Was wrażenie? :)



20 komentarzy:

  1. Nie byłam nigdy w Pradze ale jest piękna! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne miejsce, chciałabym kiedyś sama je odwiedzić :)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. Praga to moje marzenie! Jest tam tyle cudownych miejsc :)
    AGNIESZKAA-ES.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, dosłownie każda uliczka kryje coś magicznego :)!

      Usuń
  4. Nigdy nie byłam w Pradze, ale coraz częściej myślę o wybraniu się tam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia. :) Byłam w Pradze kilka lat temu i odwiedziłam podobne miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie byłam nigdy w Pradze :( piękne zdjęcia!!:)

    malusiawerusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam w Pradze już dwa razy, a za tydzień jadę zobaczyć to miasto po raz trzeci :)
    Pozdrawiam,
    Urban Vagabond

    OdpowiedzUsuń
  8. Niedawno bo w październiku, również byłam w Pradze, w prawie każdym miejscu z wyżej wymienionych. Praga to przecudowne miasto, mam nadzieję że tam wrócę, bo przecież kiedy przejdzie się przez most Karola wraca się do Pragi :D
    Piękne zdjęcia
    Pozdrawiam!
    http://wkomenda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam o tym, ale mam nadzieję, że to prawda bo z chęcią bym tam wróciła <3

      Usuń
  9. Niestety nigdy nie byłam. Zdjęcia robią na mnie ogromne wrażenie. Koniecznie muszę się tam kiedyś wybrać!

    killa-killaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie byłam nigdy w Pradze ale chętnie bym się tam wybrała. Może kiedyś się uda :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie miałam okazji być w Pradze ale może kiedyś?

    Mało brakuje mi do 160 obserwatorów. Pomożesz?
    Cudny masz blog- będę wpadać częściej
    Obserwuje- Czekam na kolejne posty !!!
    Zapraszam do mnie -klik

    OdpowiedzUsuń
  12. Ślicznie to wygląda, muszę się kiedyś tam udać.

    Mój kawałek Internetu

    OdpowiedzUsuń
  13. Będąc w Pradze widziałam kilka z tych rzeczy i bardzo mi się podobały. Jednak najbardziej przypadła mi do gustu ogromna ulica, na której znajdowały się najlepsze sklepy :D
    MÓJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne zdjęcia :) W sumie mam blisko do Pragi, bo mieszkam na przedmieściach Kłodzka :) w Checzach jestem bardzo często :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest motywacją do dalszego pisania!
Jeżeli blog Ci się podoba, to zaobserwuj, a jeśli spodoba mi się Twój- na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia