Color power- BURANO

wtorek, 20 czerwca 2017

 


Hej! Dziś piszę do Was o pięknym miejscu z kolejnego cudownego skrawka Ziemi!
Będąc w Wenecji, nie mogliśmy ominąć, jak się potem okazało, najbardziej kolorowej wyspy, którą kiedykolwiek odwiedziłam. Wierni fani instagrama z pewnością ją kojarzą- jest niezwykle wdzięcznym miejscem do fotografowania, a więc gości na wielu szanujących się kontach podróżniczych.
Od magicznej Wenecji dzieli ją zaledwie niecała godzina rejsu tramwajem wodnym. Ten czas to doskonała okazja, by zmęczenie po długich spacerach pośród weneckich kanałów ustąpiło i abyśmy nabrali sił do kolejnych godzin chodzenia :)

Burano, bo taką nosi nazwę to niezwykłę miejsce, zachwyca feerią barw. Sprawia wrażenie jakby było nie z tego świata, jak wyjęte rodem z bajki! Tam nawet wystawy sklepowe pasują kolorystycznie do otoczenia, a wywieszone pranie dodatkowo nadaje uroku!
 

Oczywiście my- jak to my, nie podążaliśmy z góry wytyczoną turystyczną drogą. Jak najszybciej 'uwolniliśmy' się od grupki turystów i zdecydowaliśmy się po swojemu odkrywać piękno wyspy. Dotarliśmy do każdego zakątka Burano, wchodziliśmy do zakamarków i zaułków. Pokochałam klimat tego miejsca!
Obejście całej wyspy, z licznymi przystankami na zrobienie zdjęć, zajęło nam 2-3h. Wysepka jest niewielka, za to robi imponujące wrażenie!



Co ciekawe, walor estetyczny kolorowych domków jest, według legendy, tylko skutkiem ubocznym!  Idea malowania domów na różne kolory była podobno dużo bardziej praktyczna :) Burano jest wyspą rybaków, którzy, wracając z połowów nie wylewali alkoholu za kołnierz. Swój dom mogli rozpoznać jedynie po kolorze i dzięki temu zawsze odnajdywali drogę :)
Ile w tym prawdy? Nie wiadomo, za to cudny pejzaż cieszy oko każdego turysty, który decyduje się wybrać w ten rejon.
Dziś mieszkańcy mają odgórny nakaz odświeżania elewacji co pewien czas. Co więcej, kolor także jest ustalony, a jeśli mieszkańcy chcą zmienić barwę swego domku- czeka ich długa i żmudna biurokracja.



 


Mieliście kiedyś okazję odwiedzić Burano? :)
 

34 komentarze:

  1. Przepiękne miejsce na zdjęcia! Super stylizacja i ta sukienka *.*

    nataliacieslak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. .... o matko ale piękny klimat!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze mówiąc pomimo mojego pobytu w Wenecji, nie miałam okazji odwiedzić Burano. Jednak od jakiegoś czasu planuję ponownie zaliczyć to przepiękne włoskie miasto, tym razem nie omijając kolorowego Burano.

    W wolnej chwili serdecznie zapraszam do mnie na nowy post! ❤
    modaiurodawedlugjulii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie piękne kolory budynków. Co za widok, przy okazji na prawdę świetne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, ależ tam pięknie! zazdroszczę podróży :)
    http://anothergirlinthesea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post. Co ja bym dała, żeby spotykać tylko takie. Zdjęcia są cudne, do tego dobrze ułożone, ale nie za duże, za małe itd. Miejsce jest opisane nie za długo, ale zawiera podstawy i ciekawostki. Genialny i estetyczny post, ułożony i przemyślany. Bardzo się cieszę, że tu trafiłam.
    Wielkie buzi ;*
    qzki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale malownicze miejsce, udały ci się te zdjęcia! *.* bardzo mi się podoba twoja sukienka! :*
    MÓJ BLOG - KLIIK
    NOWY FILM NA KANALE

    OdpowiedzUsuń
  8. Your pictures are so colorful and beautiful, just magical.
    The outfit is also cool, perfect for the summer. :)

    Kathy's delight I Instagram I Facebook

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne zdjęcia, bardzo Ci zazdroszczę chciałabym mieć możliwość zobaczenia tego wszystkiego na własne oczy :) zdjęcia są fantastyczne a na żywo pewnie wygląda to wszystko jeszcze lepiej. Jak na razie pozostaje mi tylko oglądać fotografie, nie wybieram się na razie w tamtym kierunku może kiedyś kto wie :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale kolorowo! Ze zdjęć widzimy pewnie tylko namiastkę tego, co widziałaś Ty :) Zdjęcia wyglądaą przepięknie, idealnie na bloga haha
    Pozdrawiam serdecznie
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ostatnio byłam w Rzymie ale powiem ci, że nie wyglądał on tak bajecznie jak te miejsce :3 naprawde magiczne zdjęcia i bardzo ładna sukienka

    http://karolinetta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniałe zdjęcia, jestem zachwycona pięknem tamtego miejsca! <3
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie wyglądasz:D
    Świetne widoki ;3
    Zazdroszczę :D

    Odwdzięczam się za obserwacje :D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy tam niestety nie byłam, ale zdjęcia zachwycają! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie piękne zdjęcia! Byłam kiedyś w tym miejscu, ale pogoda była akurat okropna. Czarne chmury, ulewa. Nie miałam czasu, żeby na spokojnie pochodzić po uliczkach niezwykle urokliwego Burano. Szkoda, ale może jeszcze kiedyś uda mi się tam pojechać :)

    na-wrotkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Niesamowite miejsce , które idealnie skomponowało się z Twoją stylizacją ! Byłam w Wenecji , aczkolwiek żałuję , że nie odwiedziłam Burano :(

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie dziwię się, że pełno turystów! Wygląda pięknie <3

    MÓJ BLOG
    U mnie na kanale nowy filmik - GRWM KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowne miejsce. Jestem zakochana w tych kolorach.
    Zazdroszczę takiej wyprawy!
    MÓJ BLOG - klik!

    OdpowiedzUsuń
  19. Delightful pictures. You look very sweet in that dress.

    See the awesome variety of wholesale evening bags uk

    OdpowiedzUsuń
  20. Prześliczne zdjęcia! <3 widoki nieziemskie :)
    Pięknie wyglądasz :* Obserwuje!
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
  21. Niezłe zdjęcia, w ogóle to bardzo przykuła mi uwagę twoja sukienka mieniąca się kolorami i okulary, są śliczne! Piękne miejsce, i piękny blog!
    http://themoonnest.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety nie miałam okazji odwiedzić tego miejsca, ale mam nadzieję że kiedyś się uda ! :)

    MÓJ BLOG-ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowne miejsce! Zdjęcia przecudne ;D
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  24. Promieniejesz :) Śliczna sukienka, pasuje Ci :)

    Leyraa Blog

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękna sukienka, a jakie malownicze widoki :) Nic tylko pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepiękne miejsce!

    killa-killaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. o mamoo cudowne miejsce ! *.*

    OdpowiedzUsuń
  28. Śliczne zdjęcia i cudne miejsce. Strasznie chciała bym tam być<3
    http://xartday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. To miejsce jest świetne! Będąc tam zakochałam się w tym miejscu. Ten klimat, te kolory... Ahhh jest co wspominać!
    Obserwuję i zapraszam:
    elizza-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ale boksie zdjęcia, zdjęcia też!
    Ja niestety tam jeszcze nie byłam, narazie miałam okazję zwiedzać Słowację i dwa razy UK, nie zapominając oczywiście o pięknej Polsce!
    Ślicznie wyglądasz kochana ♥
    Pozdrawiam, miłego dnia :*
    Oliwia Felkel - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  31. Jak pięknie i kolorowo. Miejsce idealne do fotografowania <3
    https://www.facebook.com/wishylss/

    OdpowiedzUsuń
  32. Jak tam pięknie! Ciekawa ta historia kolorowej wyspy! Kiedyś robiłam prezentację do szkoły o najbardziej kolorowych miejsca świata i pamiętam, że jedno miasto jest takie kolorowe dlatego, ponieważ gmina miasta kazała grafficiarzom pomalować ściany budynków w najbiedniejszych dzielnicach, aby odciągnąć wzrok od żebraków siedzących na ulicach. O wyspie Burano też czytałam! Miejsce jest naprawdę cudowne, jak i Twoja stylizacja! Zakochałam się w Twoim blogu od pierwszego posta i zostałam 400 obserwatorką ;) Czekam na więcej pięknych zdjęć, kochana!

    Pozdrawiam ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękne zdjęcia i świetna sukienka! ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest motywacją do dalszego pisania!
Jeżeli blog Ci się podoba, to zaobserwuj, a jeśli spodoba mi się Twój- na pewno odwdzięczę się tym samym :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia